tours estambul ve allah bilgileri60

tours estambul ve allah bilgileri60

 en güzel bilgileri yazan tours estambul ddiki Yunus, İbn Şihab'ian, Enes (radıyallahu anh>’dan nakletti Ebu Zer (radıyallahu an/j>.Resûlullah (sallallahu aleyhi vedişine şöyle buyurduğunu anlatıyordu;“Evimin tavanı açıldı. Cebrail (aleyhisselâm) indi, göğsiitnüra onu zemzemle yıkadı. Sonra hikmet ve iman dolu olangenle geldi ve göğsüme boşalttı. Sonra kapayıp elimden tuttuöı, beni Sema’ya çıkardı.”— Böylece kıssayı sonuna kadar anlattı— (517).Katade, hadîsi aynı böyle Enes (radıyallahu anh)'den de, , sa'a (5l8)’dan (518a)’da rivayet etti. Ne var ki; bu rivayette,
hir, fazlalık, azlık, göklerdeki peygamberlerin tertibinde değişikii|^'’' l(
Sâbit’in Enes (radıyallahu anhydan naklettiği hadîs daha sağlaJ^''" zeldir.
Ayrıca İsra hadîsinde bazı ziyadeler vardır ki, konumuza ışık tutar l dalı kısımlarını zikredelim.
İbn Şihab'ın rivayet ettiği hadîsde şöyle kayd vardır:

Bütün peygamberler ona, (Merhaba ey salih peygamber, salih Icard diye hitab ederlerken Âdem (aleyhisselâm) ile İbrahim (aleyhisselâm}^' (Merhaba ey salih evlâd!) diye hitab etmişlerdir (519).
İbn Abbas (radıyallahu anhüma) tariki ile yapılan bir rivayette ise denilmektedir:
“Öyle bir yere kadar yükseldim ki kalemlerin (cızırtı) seslerini i,, dum.” (520).
Enes (radıyallahu anh)'dan:
“Sonra benimle gitti Cebrail (aleyhisselâm) nihayet Sidre-i
(517)Buharı: Sahih. 8. Kilabü’s-Salâli. 1. Babu Keylc Kânc Furizali's-Salâlü rri-lsrii,Et«Z®.ş Gıfarî'dcn. İmam Müslim: Sahih. I. Kilabü'l- İyman. 74. BabuM- İsra biResûlillahi'deNo ltİ No. ile Ebu Zerr-i Gıl'arî (r.a.)'dan tahriç etmiştir.
(518)İmam Buharı; Sahih. 59. Kitabu Bedi’l-Halk. 6. Babu Zikri’I-Melâike’de Mâlik b,Sak dıyallahu anh)’dan İmam Müslim. Sahih. I. Kitabü’Mymani’l-Iyman. 74. Babü’l-IsrabIResü (s.a.v.) de yine Malik b. Sa’saa (r.a.)’dan 264 (164) No. ile tahriç etmiştir.
(5I8a) Malik b. Sa'saa; Sahabe-i kirâmdandır. Ensann Beni Neccar soyundan ve BeniMâaıtıbi (radıyallahu anh).
(519)Müslim’deki Hadîs I. Kitabu’l-Iyman, 74. Babu’l-lsra bi Resûlillahi(s.a.v.)de263/f ile tahriç edilen hadîsin .son cümleleridir.
(520)İmam Buharı; Sahih. KItabü’s-Salâti, 1. Babu Keyfe Kâne furizati’s-Salâlifi'lisnlı Müslim. Sahih 1. Kitabu’l-Iyman, 74. Babu’l-lsra bi Resûlillahi (s.a.v.) de Ebu Zerr-i Gıfari’dffliı eden İbn Şihab’m metin ortasında İbn Abbas ve Eba Habbete’l-Ensarî’nin ziyadelerini İbn Ha® naklederek verdiği kısımdaki cümlelerdir. İmam Buharı: Sahih. Kitabu’l- Enbiya. Babu Zikri IJns da Enes b. Malik. Ebu Zerr-i Gıfarî’dcn,
ya geldim. Onu öyle bir renkler kapladı ki, bir lürlü ne olduj^unu anlayamadım. Sonra cennete alındım." (521).
Malik b. Sa'saa'mn rivayet ettiği hadîsden;
Onu (Musa’yı) geçince, ağladı. Kendisine:
—Neden ağlıyorsun? diye sordular. Şu cevabı verdi;
—Bu bir çocuktur (ey Rab), onu benden sonra gönderdin. Buna rağmen ümmetinden cennete girecek olanlar, benim ümmetimden çok olacak! (522).
Ebu Hüreyre (radıyallahu an/ı)'dan;
“Kendimi bir peygamberler topluluğunda gördüm, namaz vakti gelmişti. Hepsine imam olup namaz kıldırdım". Biri bana:
—Ya Muhammedi İşte bu Malik’tir. Cehennem bekçisi ona selâm ver, dedi. Selâm vermek için bir döneyim dedim ki, O bana selâm verdi (523).
Yine Ebu Hüreyre (radıyallahu anh)'\n rivayet ettiği hadîsde;
Sonra Beyt-i Makdis’e gelinceye kadar yürüdü, orada indi, atını bir kayaya bağladı. Meleklerle birlikte namaz kıldı. Namaz bitince melekler sordular:
—Ey Cebrail, bu yanındaki kimdir?
___Bu, Allah’ın elçisi ve peygamberlerin sonuncusu olan Muhammed’
—Ona peygamberlik geldi mi?
—Evet!
___Allah bu kardeş halifeye uzun ömürler versin! Ne güzel kardeş ve
ne güzel halifedir bu!
Sonra Ervah-ı Enbiya’ya mülâki oldular (yani onlarla buluştular). Hepsi Allah’a hamd-ü senada bulundular.
Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) her birerlerinin sözünü anlattı. O peygamberler, İbrahim, Musa, İsa, Davud ve Süleyman (a/eyhimüsselâm)dı\ar.— Sonra Peygamber (sallallahu aleyhi ve sei/em)’in kelamım anlattı— ve dedi ki;
Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) de Rabbine hamd-ü senada be lundu ve şöyle dedi:
(.S21) .“i?!) No.lu liihriçlc bildirilen Müslim metninin son cümleler». Bak»la.
(522)Kandı İyaz (r.h.) in Şifa metnine aldığı bu ziyade; /mam Nesaf; Sünen. Kitabü's-Salalı. Far Salâli ve Zikri İhtilafi’n- Nakîliyne H isnad. Hadîsi Enes (r.a.) adiyle açlığı bölümde lahriç cimi
(523)“İmanı Beyhakî. Ebu Hüreyre (r.a.)’dan rivayeti lahriç elmişlir." Menahil. 31. İmam B ki. Rbu Hüreyre (r.a.)’dan lahriç elliği bu hadîsteki "Feres" sözünü Icyid eden diğer bazı bir ri' İmam Kurtubi nin Tezkire’sinde Beyhakî'den o da Rebi' b. F.ncs'den o da Ebu'l-Âliyc'dcn o d Hüreyre (r.a.) olmak üzere lahriç olunduğunu Aliyyü'l- Kaarî, Şerh l/224’de Ti'lemsanî’ye aife delmiştir. İmam Taberanî de Mülk
__ ‘‘Hepiniz Rabbbinizi hamd ettiniz, nen <UV vıau ■W>IIIU-İİ ,
nuyorum: (O Allah’a hamd olsun ki, beni âlemlere rahniet''^?^^^^N tün insanlığa bir müjdeci ve uyarıcı olarak g^önderdi. İçin^ .
açıklaması bulunan Furkan’ı bana indirdi. Ümmetimi
lerden hayırlı yaptı. Ümmetimi yine orta bir ümmet kıldı evvelin (yani önce gelenler) ahirin (yani sonra gelenler “yani
haiz bir halde’’) kıldı. Göğsümü açtı, yükümü sırtımdan Kal(j
şanımı yüceltti, (ruhan) peygamberlerin ilki (bi’set) cihetinden ri^îı' cusu yaptı). Bunun üzerine İbrahim (aleyhisselâm) şöyle konu*^^*'*V Muhammed bununla size üstün oldu!”.
Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) sonra şunları zikretti:
*Beni Sidre-i Müntehâ’ya kadar götürdü. Sidre-i Müntehâal
göktedir. Yerden yukarıya yükselenler orada durur, onun üstünri'^'^'kaıl ler de orada alıkonur.” (525).
Cenab-ı Hak buyurmuştur:
‘‘O (gördüğü) zaman Sidreyi bürüyordu onu bürümek te ola
Altın yatağıdır o, dedi
Rebi' b. Enes'in tariki ile yapılan Ebu Hüreyre (radıyallahu anh)
”Bana dediler ki, işte bu Sidre-i Müntehâ’dır, ümmetinden senin
lunda olanların her biri burada nihâyet bulacaklardır. O, altında süt, cennet şarabı, süzülmüş bal, bal ırmakları akan bir menbadır^ öyle bir ağaçtır ki, gölgesinde bir süvari yetmiş sene yürür de (an^ öyle
— Haydi işte! buyurdu.
—Şüphe yok ki sen, İbrahim’i dost edindin, ona büyük bir mülkihsıı~ ettin, Musa’yla konuştun. Davud’a büyük bir mülk (hâkimiyet)liillei tin. Ona demiri erittin, dağları emrine verdin. Süleyman’a da biiıit bir mülk ihsan edip, insanları, cinleri, şeytanları ve rüzgârları emrin verdin. Ondan sonra kimseye lâyık olmayan bir mülk ihsan ettin. Isı ya Tevrat ve Incil’i öğrettin. Körleri iyileştirme yeteneğini (yine W izninle) ona verdin. Onu ve annesini Şeytan-ı Racîm’den korudun.Şfl tan her ikisine de bir şey yapamadı.
(524) 523’de gösterilen kaynaklara bakılabilir.
{525) Abdullah b. Mes'ud ('r.a.)'dan. İmam Ebu Naim: Delailü'n- Nübüvve'de ve/l’f ^ ünde tahriç etmişlerdir. “Süyûtî. Menahil (Shf. 30)".
— Seni de dost ve sevgili edindim. Tevrat’ta (Muhammed Habiburrah-man’dır) diye yazılmıştır. Seni bütün insanlığa (peygamber olarak) gönderdim. Ümmetini, hem evvelkilerden, hem sonunculardan (olarak) kıldım. Ümmetin, benim kulum ve Resulüm olduğuna şehadel edinceye kadar yerlerinden kımıldamayacaklar. Yaradılış bakımından seni peygamberlerin ilki, gönderiliş cihetinden ise sonuncusu yaptım. Sana ^b-i Me-sâni’yi verdim. Senden önce onu hiçbir peygambere vermedim. Sana Arş’ımın altında bulunan hâzineden Bakara Sûresinin sonlarını ihsan ettim ki, bunu senden önce hiçbir peygambere vermiş değilim. Seni hem fatih, hem de hâtîm (peygamberlerin sonuncusu) yaptım, (526) buyur-
“Onun gördüğünü kalb(i) yalana çıkarmadı.” (528).
Âyetinin tefsirinde şöyle dedi; “Cebrail (aleyhisselâm)’ı asıl kendi orijinal şeklinde yani altıyüz kanatlı olarak görmüştür." (529).
Şerik'in rivayet ettiği hadîsde şöyle geçer; Musa (aleyhisselâm)’ı yedinci kat gökte gördü. Çünkü Musa (aleyhisselâm) Allah'la konuşmaya mazhar olduğu için diğer peygamberlerden üstündü.. Sonra onu da geçip yukarlara doğru yükseldi. Musa (aleyhisselâm) demişti ki sanmıyorum ki; benim üstüme biri çıkabilsin! (530).
Enes (radıyallahu anh)'dan: “Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem), Beyt-i Makdis’de peygamberlere namaz kıldırdı.”
Yine Enes (radıyallahu anh) ’dan;
“Bir gün otururken, Cebrail girip omuzlanmın arasına şiddetle vurdu.
(526)adîsin kaynakları için (525) No.da gösterilenlere bakılmalıdır.
(527)İmam Mü.s7/nı;Sahih. l. Kitabü'l- İyman. 76. BabUn fi Zikri Sidreti’l-Münteha’da 279/17 No. \\e Abdullah h. Mes'ud (r.a.)’dan. İmam Nesaİ: Sünen. Kilabü’s- Salâl. Farzü's- Salâti ve Zikr ihıilafi’n- Nakiliyne II İsnâdi Hadîsi... de Abdullah h. Mes'ud (r.a.)'dan.
(528)En-Necm sûresi, âyet: II.
(529)/mam Buharı; 59. Kitabu Bedî'l-Halk, 7. Babu Iza Kâ'ale Ehadikim “Amîn” Ve'l- Melaik; fi s-Semai’deAbdullah b. Mes'ud (r.a.) İmam Müslim: l. Kitabü'l-İyman, 76. Babün fi Zikri Sidret Münleha. 280/174. 281 (....) 282 (....) No.’larda Abdullah b. Mes'ud (r.a.)’dan lahriç etmiştir.
tours estambul sundu...




excursíones en estambul :: excursíones en estambul guia de estambul :: guía de estambul